Tworzenie jednolitych reguł działalności postępowania zarządców poprzez ustalanie, a następnie nadzór nad przestrzeganiem standardów i zasad etyki zawodowej,
Kształtowanie wizerunku zarządcy jako profesjonalnego powiernika i mediatora, wpływanie na jak najlepszą społeczną opinię o tym zawodzie,
Dążenie do stałego podnoszenia kwalifikacji swoich członków,
Odgrywanie roli forum wymiany wzajemnych doświadczeń i opinii,
Uczestnictwo w pracach organów stanowiących akty prawne, mające wpływ na zarządzanie i administrowanie nieruchomościami,
Ochrona interesów całej grupy zawodowej oraz współpraca z organizacjami zrzeszającymi przedstawicieli innych zawodów związanych z rynkiem nieruchomości.
Głównymi zadaniami Stowarzyszenia jest:
Organizowanie systematycznych kursów, szkoleń i praktyk zawodowych oraz postępowań kwalifikacyjnych na uzyskanie licencji zarządcy nieruchomościami.
Ułatwianie członkom dostępu do obowiązującego prawa i fachowej literatury oraz podejmowanie innych działań w interesie członków Stowarzyszenia.
Organizowanie regularnych spotkań i publiczną promocję celów Stowarzyszenia.
Współpraca z instytucjami rządowymi, samorządowymi i społecznymi mającymi wpływ na stan legislacji w zakresie gospodarki zarządzania nieruchomościami.
Propagowanie i wspomaganie działalności wydawniczej w zakresie publikacji specjalistycznej.