Statut Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Zarządców Nieruchomości „NASZ DOM” w Krakowie
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Stowarzyszenie używa odznaki i pieczątki Stowarzyszenia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez:
Przedmiotem działalności Stowarzyszenia jest:
CEL DZIAŁALNOŚCI STOWARZYSZENIA I SPOSOBY DZIAŁANIA
Celem Stowarzyszenia jest:
CZŁONKOWIE, ICH PRAWA I OBOWIĄZKI
Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na:
Członkiem zwyczajnym Stowarzyszenia może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i nie jest pozbawiona praw publicznych, a której zainteresowania mają bezpośredni związek z zarządzaniem lub administrowaniem nieruchomościami.
Członek zwyczajny
Członek zwyczajny Stowarzyszenia ma prawo do:
Członek wspierający
WŁADZE STOWARZYSZENIA
Walne Zebranie Członków
Do kompetencji Walnego Zebrania Członków należy:
1) z inicjatywy Zarządu Głównego,
2) na wniosek Głównej Komisji Rewizyjnej,
3) na pisemne żądanie co najmniej 1/3 ogólnej liczby Zarządów Oddziałów lub 20 % członków
zwyczajnych z podaniem proponowanego porządku obrad Walnego Zebrania.
Zarząd Główny
Główna Komisja Rewizyjna
Do zakresu działania Głównej Komisji Rewizyjnej należy:
JEDNOSTKI TERENOWE STOWARZYSZENIA – ODDZIAŁY I ICH WŁADZE
Dla sprawnej realizacji zadań wynikających ze statutu Zarząd Główny może powoływać jednostki terenowe Stowarzyszenia – Oddziały.
Władzami Oddziału są:
Rozwiązanie Oddziału następuje na podstawie uchwały Zarządu Głównego w przypadku:
Walne Zebranie Członków Oddziału
Do uprawnień Walnego Zebrania Członków Oddziału należy:
Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków Oddziału może być zwołane:
Zarząd Oddziału
Zarząd Oddziału kieruje działalnością Oddziału Stowarzyszenia na terenie swego działania.
Do zakresu działania Zarządu Oddziału należy:
Szczegółowy tryb i zasady działania Oddziału i jego Zarządu określa regulamin uchwalony przez Zarząd Główny.
Komisja Rewizyjna Oddziału
Komisja Rewizyjna Oddziału jest władzą powołaną do sprawowania kontroli działalności Oddziału.
Do kompetencji Komisji Rewizyjnej Oddziału należy:
Komisja Rewizyjna Oddziału jest zobowiązana przeprowadzić kontrolę działalności Oddziału co najmniej 1 raz w roku.
Członkowie Komisji Rewizyjnej Oddziału nie mogą pełnić innych funkcji we władzach Stowarzyszenia.
Szczegółowy tryb i zasady działania Komisji Rewizyjnej Oddziałów określa regulamin uchwalony przez Główną Komisję Rewizyjną.
Majątek Stowarzyszenia
Majątek Stowarzyszenia stanowią przychody z rzeczy ruchomych, nieruchomości oraz praw dających przychody oraz składki członkowskie.
Majątkiem Stowarzyszenia zarządza Zarząd Główny poprzez uchwały z wyłączeniem spraw zastrzeżonych do kompetencji Walnego Zebrania Członków.
ZMIANA STATUTU I ROZWIĄZANIE STOWARZYSZENIA
Tekst jednolity marzec 2010 rok